Trendy, 20. 4. 2022

Foto: Shutterstock

Ztráta vlasů není nic příjemného. Speciální šampony, masky, ale hlavně strava s tímto nepříjemným problémem umí něco udělat. Za nejúčinnější se však považuje kombinace několika přírodních darů. Co používat vedle přesličky? Už ani vlas nazmar!

Přidat na Seznam.cz

Už vám nic neunikne!
Přidejte si web na hlavní stránku Seznam.cz.

Chomáče vlasů na hřebenu a v odtokovém sítku? Na vině je fyzický a emocionální stres moderního života nebo dokonce vážné onemocnění. V případě druhého jmenovaného se může jednat o stav nazvaný Telogenovo efluvium. Charakterizuje ho kožní onemocnění s postupným vypadáváním a ztenčováním vlasů. Vždy je tedy vhodné nechat se vyšetřit lékařem. Dobrou zprávou ale je, že u zdravého člověka se vlasy mohou vrátit zpět, přičemž za velmi účinnou kombinaci platí jistý balíček mocných prostředků. Které to jsou?

Síla, která skutečně funguje

Šamponem nebo olejem s výtažky z prosa to začíná. Pokud vás zrovna proso překvapilo, věřte, že jeho báječné vlastnosti při péči o vlasy byly znovu objeveny. K prosu je nutné postavit přesličku.

V ní obsažená kyselina křemičitá výrazně podporuje vlasy, kůži i nehty. Přeslička se dá sehnat v každém dobrém bylinkářství a stačí si z ní připravit „oplach“ na svoji kštici. Považuje se totiž za unikátní rostlinku, která, tedy kromě jiného, vyniká regeneračními a remineralizačními účinky. Sama však na problém nestačí. Vypadávání vlasů se dá zastavit pouze v kombinaci s vnitřním zásahem.

Jak dlouho vydržet?

Z tohoto důvodu se doporučuje užívání biotinu, známého spíš jako vitamin B7. Kromě doplňků stravy jej lze nalézt v ořeších nebo vejcích. Poslední položkou jsou aminokyseliny. A tyhle jsou ty nejdůležitější!

  • Arginin: Obsahují ho ryby, mléčné výrobky, hovězí maso, drůbež, ořechy (kešu, lískové, arašídy či pekanové ořechy).
  • Metionin: Z přírodních zdrojů je k mání v para ořeších, rybách, mase, sezamových semínkách, ale také ve vejcích.
  • Cystein: Cibule, růžičková kapusta, vepřové a kuřecí maso, syrovátková bílkovina, granola, oves, česnek, brokolice, červená paprika, mléko, vejce, jogurty. V tom všem bydlí cystein.
  • Tyrosin: Kromě výživových doplňků si jeho příjem pojistíte dýňovými semínky, arašídy, mandlemi, sójovými výrobky, stejně jako mléčnými produkty, rybami, kuřecím a krůtím masem.
  • Taurin: Potravinové zdroje taurinu zahrnují mořské plody a maso.

Zkombinujte všechny výše uvedené položky a praktikujte tenhle energeticky revitalizační systém po dobu tří měsíců. A sledujte, jak se vaše vlasy začínají vracet!

Zdroje: The 14 Best Foods for Hair Growth; 17 Best Foods To Stop Hair Loss

Autor článku: Lenka Šmídová