Za špatnou náladou může stát i váš jídelníček

Životní styl, 1. 9. 2020

Foto: Shutterstock

Postrádáte motivaci a tíží vás splíny? Zatočte s nimi dřív, než přerostou v depresi jako hrom! Vaším největším spojencem jsou žampiony, červená řepa, ořechy, fazole nebo banány. Neměli byste se vyhýbat ani ovesným vločkám či avokádu.

Občas se cítit tak říkajíc pod psa je normální součástí života. Naprosto jiný příběh je to ale v případě, kdy pocity smutku, beznaděje a marnosti bývají na denním pořádku. Věřili byste tomu, že příčinou mohou být i nutriční nedostatky? Zjistěte, které živiny je třeba si pohlídat, aby vás špatná nálada přešla!

Zinek jako prevence depresí i infekce

Zinek je prvek, jehož nedostatek bývá spojován s reprodukčními problémy, suchou pokožkou, nadměrným vypadáváním vlasů i zvýšenou pravděpodobností bakteriálních a virových infekcí. Málo se však mluví o tom, že tento nepostradatelný minerál v jistém slova smyslu zodpovídá i za psychické rozpoložení, neboť zasahuje do fungování neurotransmiterů v mozku. Mezi jeho bohaté zdroje patří rajčata, pomeranče, pšeničné klíčky, ústřice, hovězí játra a žampiony. Usmívat se budete i tehdy, pokud si naservírujete kuřecí a králičí maso, kvasnice, červenou řepu, zelí, špenát a dýňová semínka.

Selen, duševní vzpruha

A teď se přiznejte, co všechno víte o selenu? Třeba vám unikla informace, že tato látka jakožto silný antioxidant ochraňuje před úzkostnými stavy, zatímco „dohlíží“ na štítnou žlázu. Tedy alespoň tak to sdělují poznatky jisté studie, jež publikoval odborný časopis Journal of Nutrition. Odkud se tento přítel optimismu dá čerpat? V obchodě nenechávejte bez povšimnutí mořské plody, fazole, hrášek a všechny druhy ořechů.

Vitamin B6 zprostředkovatel radosti

Vitamin B6 možná znáte pod názvem pyridoxin. A ano, i jeho optimální množství v organismu je nesmírně důležité, protože „bé šestka“ je naprosto nenahraditelná pro nervový systém. Nutno ale zmínit, že zároveň posiluje obranyschopnost a přispívá k regulaci hladiny cukru v krvi, přičemž mírní nevolnosti různého původu. Plnými doušky ji načerpáte například z ovesných vloček, banánů, sušeného ovoce nebo avokáda. Je jen na vás, jaké přírodní zásobárně dáte přednost…