Nejvíce nás zajímá zdraví a práce, ukázal průzkum

Životní styl, 29. 11. 2019

Foto: Shutterstock

Jaké životní situace či důležitá témata v současnosti řešíme? Trápí nás spíše vztahy s partnerem, nebo naše kariéra? Jak se zdá, máme to docela vyrovnané. I když na prvním místě je podle jistého průzkumu téma nejdůležitější - naše zdraví.

Výzkum realizovaný společností Nielsen Admosphere ve spolupráci s Ligou otevřených mužů ukázal, že z životních témat a situací lidé v současnosti nejvíce řeší zdraví a na druhém místě kariéru spolu s rozvojem osobních kvalit. Kurzy v oblasti osobního rozvoje ale respondenty příliš nezajímají. Výzkumu se zúčastnilo 512 mužů a žen starších 15 let z české internetové populace.

Starší versus mladší, muži versus ženy?

Zdraví na prvním místě – podle aktuálního výzkumu tato věta u českých respondentů rozhodně platí, třetina lidí své zdraví v současné době řeší (34 % oslovených respondentů). Jen o několik málo procent méně (31 %) pak aktuálně řeší práci a také rozvoj osobních kvalit. 29 % dotázaných pak odpovědělo, že se v současnosti soustředí na výchovu dětí, 28 % na sex a partnerské vztahy.

Ačkoli se na první pohled zdá „skóre“ u jednotlivých oblastí vyrovnané, řešená témata se mírně odlišují jak u lidí různého věku, tak i pohlaví. Například ženy mají na prvním místě životních témat aktuálně výchovu dětí, muži zdraví. Nejmladší respondenti (15–24 let) se v současnosti nejvíce věnují rozvoji osobních kvalit, lidé mezi 25–34 lety sexu a partnerským vztahům. Respondenti mezi 35–44 lety řeší výchovu dětí a lidé nad 45 let věku se nejvíce soustředí na zdraví.

Osobní rozvoj příliš neláká

O podporu některé z oblastí osobního rozvoje respondenti z internetové populace příliš zájem nemají, více než třetina by se žádného takto zaměřeného semináře nezúčastnila. 15 % by zvolilo kurz v oblasti práce a kariéry, 13 % by uvítalo podporu v podobě kurzu v oblasti rozvoje osobních kvalit.

Ženská část vzorku odpovídala ještě na otázku, zda si dovede představit, že by objednala pro svého partnera seminář zaměřený na osobní rozvoj. Tuto situaci si dokáže představit 20 % žen, přičemž ve větší míře se jedná o ženy s vysokoškolským či vyšším vzděláním (30 % oproti 21 % žen se středním vzděláním a 18 % žen se základním či středním vzděláním bez maturity).

Zdroj: průzkum Nielsen Admosphere