Jak na jaře nastartovat tělo a zatočit s únavou

Životní styl, 8. 4. 2022

Foto: Shutterstock

Zima je konečně za námi. Jenže co když namísto přívalu energie pociťujete spíš únavu a do ničeho se vám nechce? Přinášíme tipy, jak tělo regenerovat, abyste si naplno mohli užívat jarních dnů!

Přidat na Seznam.cz

Už vám nic neunikne!
Přidejte si web na hlavní stránku Seznam.cz.

Doplňte vitaminy

Jarní počasí přímo volá po regeneraci našeho těla. Podpořte správnou funkci svého imunitního systému. Naše tělo potřebuje dostatek vitaminů a minerálů. Díky silnému organismu si budete s radostí užívat jarních aktivit.

„Zásadní je pro naše tělo pestrá strava bohatá na minerály a vitaminy,“ vysvětluje Ing. Bohumil Hlavatý, výkonný ředitel České a Slovenské asociace pro speciální potraviny, a doplňuje: „Naše tělo potřebuje širokou řadu vitaminů, minerálů a stopových prvků, jako jsou vitamin C, A, B12, B6 a D, železo, zinek, kyselina listová, měď či selen. Jejich dostatečného příjmu docílíme díky pestré zdravé stravě.“

Pozor na obsah jídelníčku

Vyhněte se potravinám s přidaným cukrem, smaženým a těžkým jídlům, jako jsou omáčky s knedlíky a těžké masové pokrmy. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) by minimálně 400 g našeho každodenního jídelníčku měly představovat ovoce a zelenina. Přitom podle statistického úřadu Eurostat 34,4 % obyvatel Evropské unie starších 15 let nejí denně ani jeden kus ovoce či zeleniny. Více než čtyři kusy denně pak konzumuje pouze 14,1 % obyvatel Evropské unie.

„Zamyslete se nad svým jídelníčkem a zkuste do něj zařadit více ovoce a zeleniny. Například čerstvé hrušky jsou také dobrým zdrojem vlákniny, která pomáhá se správným zažíváním. Vláknina je ale obsažena také v ořechách, luštěninách a ve výrobcích z celozrnných obilovin,“ radí Ing. Bohumil Hlavatý a doplňuje: „Pokud si nejste jisti dostatečným příjem vitaminů či jiných prvků, sáhněte pro jejich doplnění po vhodných doplňcích stravy. Multivitaminové přípravky často obsahují pestrou škálu potřebných látek a vitaminů.“

Pěkně se hýbat

Zapomínat byste neměli ani na pravidelný pohyb. Zkuste si cestu z práce ozvláštnit příjemnou procházkou a o víkendu vyrazte do přírody. Pohyb na čerstvém vzduchu vám udělá jedině dobře.

Pokud vám to zdraví dovoluje, vyměňte sezení za stání alespoň v dopravním prostředku a kontrolujte si držení těla. A nezapomínejte ani na dostatečný příjem neslazené vody. Užívejte si jaro opravdu naplno!

Zdroj: TZ Česká a Slovenská asociace pro speciální potraviny


Zobrazit diskuzi ke článku