Co jí a jak cvičí svalovec Dwayne Johnson

Životní styl, 8. 6. 2020

Foto: Shutterstock

Americký herec, producent, profesionální wrestler a zpěvák Dwayne Johnson, známý pod svoji zápasnickou přezdívkou „The Rock“ představuje horu svalů, na kterých poctivě dře. Co obnáší jeho běžný den a jaké jídlo má nejradši? Tenhle režim je jen pro tvrďáky.

Jak asi můžete hádat, Dwayne Johnson miluje převážně šťavnaté steaky, nicméně jeho jídelníček stojí i na rybách, celých zrnech či vejcích. Záleží ovšem, zda se připravuje na roli a buduje svalovou hmotu, nebo jen prochází udržovacím režimem. Ve druhém jmenovaném případě je jeho stravovací plán poměrně jednoduchý.

Fit a v pohodě

Hlavní jídlo tvoří například 280gramový steak, 2 šálky ovesných vloček, 3 vaječné bílky, 1 celé vejce a k tomu sklenice melounové šťávy. Další den jsou to kupříkladu 2 porce kuřete, 2 papriky, 3 šálky hub, 3 šálky brokolice a 1 sklenice proteinového koktejlu. Běžný je i losos (220 gramů), pár kousků chřestů, 2 celá vejce, 2 šálky rýže a 3 šálky brokolice. Dwayne si však klidně dopřeje i pečené brambory. S jejich množstvím to ale nepřehání.

Před natáčením

Jeho oběd se tak skládá z 280gramového steaku, 3 pečených brambor, pár kousků chřestu a 1 sklenice pomerančové šťávy. Během příprav na roli se americký herec s výškou 1,96 metru v jídle krotí. Dopřeje si 280 gramů tresky, 2 celá vejce 2 šálky ovesných vloček. Nebo 220 gramů tresky, 200 gramů sladkých brambor a 1 sklenici zeleninové šťávy. A jak je to s pohybem?

Po budíčku

V závislosti na typu role, která ho čeká, se The Rock soustředí i na různé úrovně fyzického cvičení. To znamená, že jeho tréninková rutina je vždy dost intenzivní. Dwayne začíná již hned ráno s 30-50 minutami kardio pohybu na eliptickém trenažéru. Poté sní vydatnou snídani bohatou na bílkoviny. Následuje přesun do tělocvičny, kde začíná skutečné cvičení. Jak skutečné, to můžete posoudit z jednoho jeho workout plánu, třeba toho na nohy.

  • Běh na běžeckém pásu – 30-50 minut
  • Snídaně
  • Barbell walking lunge (výpady ze zátěží) – 4 sady, 25 opakování
  • Leg press – 4 sady, 25 opakování
  • Extenze nohou (leg extension) nebo také předkopávání v sedě – 3 sady, 20 opakování
  • Barbell squat – 4 sady, 12 opakování
  • Hack squat – 4 sady, 12 opakování
  • Single leg hack squat – 4 sady, 12 opakování
  • Rumunský mrtvý tah – 4 sady, 10 opakování
  • Seating leg curl – 3 sady, 20 opakování
  • Thigh abductor – 4 sady, 12 opakování

Prostor pro odpočinek

Podle Rockových vlastních zpovědí, jež tak rád zveřejňuje na Instagramu, pravidelně zvedá těžké váhy, cvičí šest dní v týdnu a každý den se soustředí se jinou svalovou skupinu. V průběhu dřiny ho neodmyslitelně doprovází hudební seznam skladeb. A co dělá sedmý den? Svalnatý obr odpočívá a věnuje se rodině (ostatně má tři dcery). Inspirujete se jeho odhodláním a pílí?