Co jí a jak cvičí svalovec Dwayne Johnson

Životní styl, 18. 6. 2022

Foto: Shutterstock

Americký herec, producent a profesionální wrestler Dwayne Johnson, známý pod svoji zápasnickou přezdívkou „The Rock“ představuje horu svalů, na kterých poctivě dře. Co obnáší jeho běžný den a jaké jídlo má nejradši? Tenhle režim je jen pro tvrďáky.

Přidat na Seznam.cz

Už vám nic neunikne!
Přidejte si web na hlavní stránku Seznam.cz.

Jak asi můžete hádat, Dwayne Johnson miluje převážně šťavnaté steaky, nicméně jeho jídelníček stojí i na rybách, celých zrnech či vejcích. Záleží ovšem, zda se připravuje na roli a buduje svalovou hmotu, nebo jen prochází udržovacím režimem. Ve druhém jmenovaném případě je jeho stravovací plán poměrně jednoduchý.

Fit a v pohodě

Hlavní jídlo tvoří například 280gramový steak, 2 šálky ovesných vloček, 3 vaječné bílky, 1 celé vejce a k tomu sklenice melounové šťávy. Další den jsou to kupříkladu 2 porce kuřete, 2 papriky, 3 šálky hub, 3 šálky brokolice a 1 sklenice proteinového koktejlu. Běžný je i losos (220 gramů), pár kousků chřestů, 2 celá vejce, 2 šálky rýže a 3 šálky brokolice. Dwayne si však klidně dopřeje i pečené brambory. S jejich množstvím to ale nepřehání.

Před natáčením

Jeho oběd se tak skládá z 280gramového steaku, 3 pečených brambor, pár kousků chřestu a 1 sklenice pomerančové šťávy. Během příprav na roli se americký herec s výškou 1,96 metru v jídle krotí. Dopřeje si 280 gramů tresky, 2 celá vejce 2 šálky ovesných vloček. Nebo 220 gramů tresky, 200 gramů sladkých brambor a 1 sklenici zeleninové šťávy. A jak je to s pohybem?

Po budíčku

V závislosti na typu role, která ho čeká, se The Rock soustředí i na různé úrovně fyzického cvičení. To znamená, že jeho tréninková rutina je vždy dost intenzivní. Dwayne začíná již hned ráno s 30-50 minutami kardio pohybu na eliptickém trenažéru. Poté sní vydatnou snídani bohatou na bílkoviny. Následuje přesun do tělocvičny, kde začíná skutečné cvičení. Jak skutečné, to můžete posoudit z jednoho jeho workout plánu, třeba toho na nohy.

  • Běh na běžeckém pásu – 30-50 minut
  • Snídaně
  • Barbell walking lunge (výpady ze zátěží) – 4 sady, 25 opakování
  • Leg press – 4 sady, 25 opakování
  • Extenze nohou (leg extension) nebo také předkopávání v sedě – 3 sady, 20 opakování
  • Barbell squat – 4 sady, 12 opakování
  • Hack squat – 4 sady, 12 opakování
  • Single leg hack squat – 4 sady, 12 opakování
  • Rumunský mrtvý tah – 4 sady, 10 opakování
  • Seating leg curl – 3 sady, 20 opakování
  • Thigh abductor – 4 sady, 12 opakování

Prostor pro odpočinek

Podle Rockových vlastních zpovědí, jež tak rád zveřejňuje na Instagramu, pravidelně zvedá těžké váhy, cvičí šest dní v týdnu a každý den se soustředí se jinou svalovou skupinu. V průběhu dřiny ho neodmyslitelně doprovází hudební seznam skladeb. A co dělá sedmý den? Svalnatý obr odpočívá a věnuje se rodině (ostatně má tři dcery). Inspirujete se jeho odhodláním a pílí?


Zobrazit diskuzi ke článku