Bezpečný povánoční detox: Které potraviny zařadit na talíř?

Výživa, 9. 1. 2022

Foto: Shutterstock

Nejrůznější detoxikační kúry, jež mají na účel vyčistit organismus a zbavit jej toxinů, máme většinou spojené s drastickými dietami. Ale tak tomu vůbec být nemusí! Stačí vědět, po kterých pomocnících sáhnout!

Přidat na Seznam.cz

Už vám nic neunikne!
Přidejte si web na hlavní stránku Seznam.cz.

Nový rok je tu a s ním spousta z nás začíná přemýšlet, jak své tělo dostat do formy po náročném období nezdravých jídel a nedostatku pohybu. Není ovšem důvod se okamžitě hrnout do drastických diet a měnit své stravovací návyky ze dne na den. Odbornice na výživu Susan Bowerman dala dohromady tipy na pět výživných a běžně dostupných potravin, které pročistí tělo a dodají vám ztracenou energii.

Lepší metabolismus: Citron

Citrony

O zázračných účincích citronů toho bylo napsáno již mnoho. Vymačkaná citronová šťáva obsahuje vysoký podíl vitaminu C, který posiluje imunitu, přispívá funkci srdce a snižuje tlak. Jak využít jeho účinky co nejvíce? Vkročte do nového dne tím, že vypijete sklenici vlažné vody s čerstvě vymačkaným citronem.

„Během spánku se naše tělo regeneruje, ale nepřijímá žádné živiny. Jakmile se probudíte, je zpomalená nejen vaše mysl, ale i metabolismus. Díky sklenici vody s citronem se hydratujete, ale hlavně nastartujete trávicí systém,“ vysvětluje Susan Bowerman.

Univerzální detox: Česnek

Česnek

Česnek je proslulý svými detoxikačními účinky. Stimuluje játra k produkování enzymů, které napomáhají tělu vyplavovat toxiny a budovat silnější imunitu. Také působí jako přírodní čistička krve a redukuje možná rizika vzniku krevních sraženin.

Nenechte se odradit výrazným zápachem z úst, který česnek zanechává, a přidejte do většiny jídel jeden až dva rozmačkané stroužky. Přihoďte si do kabelky krabičku mentolových žvýkaček bez cukru, díky kterým si nikdo vaší obliby v této zelenině ani nevšimne.

Svaly v kondici: Brokolice

Brokolice

Většina z nás brokolici rázně odmítá, a to především v důsledku špatných zkušeností ze školní jídelny. Těmto časům je ale dávno konec – dejte této pochoutce druhou šanci. Brokolice je bohatá na hořčík, který přispívá ke správné funkci svalů, srdce a tvorbě hormonů. Drobné růžičky v sobě ale schovávají mnohem víc – přítomný draslík zbaví vaše tělo přebytečné vody a také srovná hladinu krevního tlaku.

„Abyste si na brokolici opravdu pochutnali, nesmíte ji rozvařit. Nejenže bude mít odpudivou barvu a konzistenci, také ale ztratí všechny důležité živiny. Do vroucí vody přidejte kmín, který působí proti nadýmání, a poté vložte růžičky brokolice. Vařte maximálně tři minuty, nechte okapat a můžete podávat jako součást přílohy,“ radí Susan.

Boj s bacily: Červená řepa

Červená řepa

Červená řepa je další potravinou, na kterou lidé mají špatné vzpomínky z dětských let. Dejte jí druhou šanci stejně jako brokolici a uvidíte, že nebudete litovat. Červená řepa je bohatá na hořčík, vitamín C, železo, sodík, vápník a křemík, který je skvělým pomocníkem nejen v boji s viry v organismu, ale i roztřepenými nehty a lámajícími se vlasy.

Způsobů přípravy a využití řepy je spousty – můžete ji přidat do salátů, udělat z ní polévku nebo odšťavnit do ranního fresh džusu na cestu do práce. Skvěle chutná například v kombinaci s mrkví a jablky.

Start diety: Avokádo

Avokádo

Avokádo je „podivínem“ mezi ovocem – má velmi nízký obsah cukru, je bohaté na zdravé tuky a obsahuje téměř 20 minerálních látek a vitamínů. Vláknina se postará o hladký chod trávicího systému, který může pomoci při redukci hmotnosti. Po konzumaci avokáda se budete cítit déle sytí a výrazně tím zmenšíte pravděpodobnost potřeby záchvatového přejídání nezdravými pamlsky.

Kromě toho se můžete těšit na pevnější kosti, zdravější oči a sníženou hladinu cholesterolu. Nebojte se tedy vystoupit ze své komfortní zóny a vychutnejte si exotické avokádo jako svěží pomazánku ke snídani – dužinu stačí rozmačkat, zakápnout citronem, přidat trochu česneku a máte hotovo!

Zdroj: TZ Herbalife / Susan Bowerman


Zobrazit diskuzi ke článku