V kterou denní dobu cvičit, abyste opravdu zhubli

Trendy, 29. 12. 2020

Foto: Shutterstock

Vytvořit si prostor na cvičení je někdy stejně náročné jako cvičení samotné. Co se však týče správného načasování, optimální doba je velmi subjektivní. Především totiž záleží na tom, co od pohybové aktivity očekáváte. Máte jasno?

Fyzická aktivita a pohyb jsou vedle vyvážené stravy tím nejlepším, co tělu můžete dopřát. Nikdy byste se neměli nechat odradit tím, že nemůžete cvičit ráno nebo naopak večer. Cvičení je zdravé bez ohledu na denní dobu a blahodárně působí na tělo i psychiku. Ne nadarmo se říká, že ve zdravém těle sídlí zdravý duch. Pokud vás však zajímá, jaký konkrétní čas je zrovna pro vás nejvhodnější, zvažte několik faktorů.

Ranní tréninky

Chcete-li hubnout a zhubnout, cvičte ráno, pálí se kalorie. Metabolismus je po probuzení rychlejší. Je tomu tak proto, že v noci spotřebovává méně energie, takže je u snídaně nejaktivnější. Díky fyzickému pohybu před či po prvním jídle dne se tak zbavíte většího množství tuků a navíc je tělo natolik nastartované, že spalovací efekt trvá o něco déle. Zabíjíte tak dvě mouchy jednou ranou. Vlastně tři. Zvýšený průtok krve pomáhá s mentální kapacitou a pracovní výkonností.

Odpoledne a večer

Cvičení v odpoledních nebo večerních hodinách je také dobré. Stále dochází ke spalování kalorií, ale protože se tělo za pár hodin uloží ke spánku, netrvá tento proces tak dlouho jako u ranní aktivity. To však nic nemění na tom, že se postava posiluje. Když cvičíte později během dne, budujete kondici a zpevňujete.

Jak je to se spánkem a regenerací?

Nevýhodou však je, že rozprouděná krev obvykle posune vnitřní hodiny vašeho těla a tomu se nebude chtít usnout. Ať je to jak chce, pohybu se nevzdávejte. Důležité je hlavně si na něj udělat prostor, ať je to kdykoli. Rutina a návyky přinášejí ty nejlepší pozitivní výsledky.

Akorát si dávejte pozor, abyste mezi tréninkem poskytli tělu dostatek času na odpočinek, pokud každý den měníte časy. Těžší workouty, jako je silový trénink, vyžadují alespoň 48 hodin regenerace mezi jednotlivými relacemi. Takže například trénink v úterý ráno po nedělním večerním cvičení, kdy se skutečně nešetříte, organismu nemusí tak docela prospět.