Potraviny, které podporují vznik vrásek

Trendy, 4. 10. 2020

Foto: Shutterstock

Pochopitelně, že stárnutí nikdo nezastaví. Dá se však zpomalit. A to tím, že přestanete jíst jídlo, které pleti a vůbec celému organismu nedělá dobře. Které to je a proč se konzumace některých potravin odráží i ve vaší tváři?

Za stárnutím stojí mnoho faktorů. Mezi ty nejhlavnější patří geny, ovšem následované kouřením, slunečním světlem a hlavně stravou. Právě jídlo se totiž hodně zapojuje do procesu zdravého stárnutí buněk. I proto odborníci říkají, že drahé krémy sice mohou pleti prospět, nicméně klíčem k mladistvému vzhledu je jídelníček. Co z něj určitě vynechat?

Polotovary a balená jídla

Polotovary

Rychlé občerstvení, všechna ta úhledně zabalená jídla, která stačí ohřát v mikrovlnce, sice šetří čas, ale na druhou stranu obsahují hodně sodíku, nasycených tuků, trans-tuků a cholesterolu. Říká se, že člověk je tak starý, jak staré jsou jeho cévy. Při ateroskleróze se ucpávají – rychleji stárnou, a s nimi i celý organismus.

Zákeřný margarín

Margarín

Kvůli obsahu nasycených tuků získal margarín hroznou pověst.  Ovšem oprávněně. Měl být řešením, které by nabídlo ocenit chuť másla bez živočišného tuku, ale ve skutečnosti je v něm nadmíra špatných tuků. Ty dehydratují organismus, způsobují vrásky a zvyšují riziko chronických onemocnění. (Podle výživových specialistů v margarínech obsažené tuky jsou nejškodlivějším tukem vůbec.)

Energetické nápoje

Energy drink

Energetické nápoje mají vysoký obsah cukru, kofeinu, sodíku a kyselin. Některé možná (v nouzi) povzbudí, ale za jakou cenu? Nadměrná konzumace sladkých nealkoholických nápojů urychluje stárnutí buněk. Rozhodně je tak lepší soustředit se na své spánkové návyky a práci vyvažovat dostatečným odpočinkem.

Pokrmy s přidaným cukrem

Sladkosti

Cukr je zodpovědný nejen za kila navíc, ale i vrásky, problémy s hladinou cukru v krvi, záněty, zubní kazy nebo zvýšené riziko srdečních chorob. Držte se dál od sladkostí, pečiva, sladkých nápojů a dezertů, déle si zachováte mladistvý vzhled!

Potraviny s vysokým glykemickým indexem

Těstoviny

Chléb a těstoviny z rafinované bílé mouky mají vysoký glykemický index, což znamená, že rychle zvyšují hladinu cukru v krvi. Co to pro vás znamená? Vědci dokázali, že rafinované sacharidy způsobují akné a urychlují stárnutí kůže. Když už tedy nášup těstovin se sýrovou omáčkou, tak s mírou!

Uzeniny

Uzeniny

Párky, slanina a lahůdky, které jsou milovány mnoha lidmi, obsahují hodně soli a konzervačních látek. Bohužel, i konzumace zpracovaného masa vede k dehydrataci, vyvolává zánět a ovlivňuje biologický věk. Nedejte jim šanci!