Přírodní pomocníci proti padání vlasů

Babské rady, 31. 7. 2020

Foto: Shutterstock

Ztráta vlasů není nic příjemného. Speciální šampony, masky, ale hlavně strava s tímto nepříjemným problémem umí něco udělat. Za nejúčinnější se však považuje kombinace několika přírodních darů. Co používat vedle přesličky? Už ani vlas nazmar!

Chomáče vlasů na hřebenu a v odtokovém sítku? Na vině je fyzický a emocionální stres moderního života nebo dokonce vážné onemocnění. V případě druhého jmenovaného se může jednat o stav nazvaný Telogenovo efluvium. Charakterizuje ho kožní onemocnění s postupným vypadáváním a ztenčováním vlasů. Vždy je tedy vhodné nechat se vyšetřit lékařem. Dobrou zprávou ale je, že u zdravého člověka se vlasy mohou vrátit zpět, přičemž za velmi účinnou kombinaci platí jistý balíček mocných prostředků. Které to jsou?

Síla, která skutečně funguje

Šamponem nebo olejem s výtažky z prosa to začíná. Pokud vás zrovna proso překvapilo, věřte, že jeho báječné vlastnosti při péči o vlasy byly znovu objeveny. K prosu je nutné postavit přesličku.

V ní obsažená kyselina křemičitá výrazně podporuje vlasy, kůži i nehty. Přeslička se dá sehnat v každém dobrém bylinkářství a stačí si z ní připravit „oplach“ na svoji kštici. Považuje se totiž za unikátní rostlinku, která, tedy kromě jiného, vyniká regeneračními a remineralizačními účinky. Sama však na problém nestačí. Vypadávání vlasů se dá zastavit pouze v kombinaci s vnitřním zásahem.

Jak dlouho vydržet?

Z tohoto důvodu se doporučuje užívání biotinu, známého spíš jako vitamin B7. Kromě doplňků stravy jej lze nalézt v ořeších nebo vejcích. Poslední položkou jsou aminokyseliny. A tyhle jsou ty nejdůležitější!

  • Arginin: Obsahují ho ryby, mléčné výrobky, hovězí maso, drůbež, ořechy (kešu, lískové, arašídy či pekanové ořechy).
  • Metionin: Z přírodních zdrojů je k mání v para ořeších, rybách, mase, sezamových semínkách, ale také ve vejcích.
  • Cystein: Cibule, růžičková kapusta, vepřové a kuřecí maso, syrovátková bílkovina, granola, oves, česnek, brokolice, červená paprika, mléko, vejce, jogurty. V tom všem bydlí cystein.
  • Tyrosin: Kromě výživových doplňků si jeho příjem pojistíte dýňovými semínky, arašídy, mandlemi, sójovými výrobky, stejně jako mléčnými produkty, rybami, kuřecím a krůtím masem.
  • Taurin: Potravinové zdroje taurinu zahrnují mořské plody a maso.

Zkombinujte všechny výše uvedené položky a praktikujte tenhle energeticky revitalizační systém po dobu tří měsíců. A sledujte, jak se vaše vlasy začínají vracet!